ПРОФІЛЬНА ШКОЛА – МОЖЛИВІСТЬ ВИБОРУ ВЛАСНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ УЧНЯ

Просуваємо освітні зміни разом із SALAR International.org.ua

15 березня, у приміщенні Славутської міської ради, відбулася освітня конференція щодо теми впровадження реформи старшої школи на місцевому рівні, організована експертами Шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні» (SALAR International)  спільно із управлінням освіти виконавчого комітету Славутської міської ради, КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників».

Приємно відзначити, що саме Славутська громада стала місцем зустрічі представників органів управління освітою (ОУО) із різних куточків України – Київщини, Львівщини, Тернопільщини, Сумщини,Чернігівщини,Черкащини, Волині та сусідніх Нетішинської, Шепетівської та Городоцької громад, адже Славута була однією із перших в Україні щодо формування ефективної мережі закладів освіти, впровадження змін у роботі старшої школи.

Так, у 2019 році управління освіти виконавчого комітету Славутської  міської  ради  стало партнером у проведенні першого всеукраїнського форуму «Профільна освіта. Виклики та стратегії», організованого SALAR International – шведсько-українським проєктом «Підтримка децентралізації в Україні» та Фондом Солідарність. За результатами форуму експерти проєкту підготували методичні рекомендації «Старша профільна школа: кроки до становлення». Згодом, опис алгоритму впровадження профільного навчання в Славутській громаді та приклади нормативно-правових документів, які для цього були напрацьовані, представлено в базі даних «Кращі практики управління освітою в громаді». Це був початок співпраці SALAR International та Славутської міської громади у процесі сприяння впровадження реформи старшої школи на місцевому рівні.

Відкрив захід голова міста Славути Василь Сидор, який окреслив загальний портрет освітньої галузі Славутської громади, зауваживши, що освіта – це стратегічна галузь, від якої залежить як буде розвиватися наше суспільство, а в основі впровадження реформи старшої школи має бути переконання. Крім того, голова міста окремо зупинився на важливості підтримки державою освітян, адже вони продовжують сумлінно та відповідально виконувати свою роботу у надскладних умовах, працювати в інтересах країни та гідно тримати свій фронт. 

Продовжила захід  начальник управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради Ельміра Перепелиця, презентувавши освітню мережу Славутської громади, виклики впровадження реформ на місцевому рівні, шляхи їх рішень та досягнуті результати:

«Ефективна профільна школа це можливість для учнів вивчати предмети поглиблено, відповідно до своїх потреб та бути конкуренто спроможним на ринку праці, це можливість для громади забезпечити надання якісних освітніх послуг, створити систему збалансованого та ефективного використання бюджетних коштів у сфері освіти».

Олег Фасоля, експерт проєкту, насамперед подякував міській владі за політичне лідерство в просуванні освітніх реформ та підтримку освітньої галузі, а Ельмірі Перепелиці – за управлінську мудрість та непереборне прагнення зробити освіту громади успішнішою, ефективнішою, європейською.

Про те, що профільна освіта – це реалізація конституційного права дитини як громадянина на якісну освіту наголосив експерт Шведсько-українського проєкту Войтек Мархльєвський. 

Власним досвідом щодо теми зустрічі поділилися Світлана Ліскова – директор НВК та Ірина Янісевич – директор Славутської гімназії № 4.

Ірина Валеріївна у своєму виступі окреслила кроки становлення гімназії, акцентувала увагу на важливості  послідовної і усвідомленої освітньої політики установи. Світлана Василівна розповіла про рух закладу  у напрямку створення багатопрофільного ліцею, які реалії та перспективи очікують учасників освітнього процесу на шляху становлення.

Презентували свій досвід реформування закладів загальної середньої освіти, ділилися проблеми та виклики, з якими зіштовхнулися й представники ОУО інших громад України.

Продуктивними були сесійні дискусії на теми «Профільна школа, професійна освіта, профорієнтаційна робота» та «В успішного вчителя успішний учень».

Також у рамках конференції відбулася дискусія щодо відбору та мотивації вчителів ліцею. Олег Фасоля наголосив на тому, що успіх дитини та й всього закладу залежатиме від того, наскільки ефективно працюватиме педагогічний колектив профільної школи.

Присутні мали змогу поспілкувалися із учнями 10, 11 класів ліцею та переконалися у тому, що надії і сподівання здобувачів справдилися. Учні відверто поділилися своїми враженнями, розповіли про необхідність змін української освіти,недоліки та переваги профільної освіти.

Також із здобувачами освіти було проведено анкетування.

За підсумками конференції та результатами анкетування Олег Фасоля виділив основні моменти:

✅Старша школа має бути відокремлена від базової, тим більше від початкової.

✅Повинна бути налагоджена співпраця між місцевими закладами освіти і професійно-технічними навчальними закладами, коледжами, які знаходяться поряд.

✅ Ліцей не може бути монопрофільним чи двопрофільним.

✅ Потужний педагогічний колектив – рушійна сила успішного ліцею.

✅ Комунікація – основна складова реформування старшої школи,  шкільної мережі.

✅ Політичне лідерство голови громади – це основа успіху.

Василь Сидор подякував освітянам за надважливу для суспільства роботу, яку вони роблять та закликав постійно спілкуватися, вчитися, пізнавати нове та обмінюватися досвідом один з одним.

Учасники конференції щиро дякували її організаторам за цінний досвід, змістовно підібраний контент, відзначили партнерські стосунки міської влади із управлінням освіти і керівниками закладів освіти славутчини, як один із пріоритетів, вітали громаду із досягненнями на шляху реформування.

Пресслужба Славутського МВК.

 
Categories: Новини